Кількість
|
Вартість
|
||
|
Індикатор призначений для оперативного контролю якості палив, їх компонентів та сумішей. Результати вимірювань октанових чисел добре узгоджуються з результатами, отриманими за дослідним (ДЕРЖСТАНДАРТ 8226) і моторному (ГОСТ 511) методів, а результати вимірювань з результатами, отриманими згідно з ГОСТ 3122.
Технічні характеристики:
> Діапазон робочих температур | −10...+40 °С |
Діапазон вимірювання октанових чисел | від 67 до 98 од. |
Діапазон вимірювання цетанових чисел | від 30 до 60 од. |
Межа допустимої абсолютної похибки вимірювання октанових чисел | ±2.0 од. |
Межа допустимої абсолютної похибки вимірювання цетанових чисел | ±2.0 од. |
Індикація вимірюваних величин | цифрова |
Кількість розрядів індикації вимірюваного октанового/цетанового числа | 3 |
Ціна одиниці молодшого розряду вимірюваного октанового/цетанового числа | 0.1 од. |
Обсяг палива для вимірювання | 50 см3 |
Глибина занурення датчика | 90 мм |
Час виходу на робочий режим при включенні | 3 з |
Габаритні розміри при встановленому датчику | 470×60×35 мм |
Маса | 0.7 кг |
Живлення приладу | 2 Ni-Mh акумулятора типорозміру AA |
Час безперервної роботи при вимкненому підсвічуванні індикатора, не менше | 80 год |
< u>ОКТАНОВЕ ЧИСЛО, що характеризує детонаційну стійкість палив для двигунів внутрішнього згоряння (як і ЦЕТАНОВЕ ЧИСЛО, що характеризує займистість дизельних палив) є мірою якості моторних палив Це число дорівнює об'ємному вмісту ізооктану в його суміші з н-гептаном, при якому ця суміш еквівалентна по детонаційної стійкості досліджуваному паливу в стандартних умовах випробувань. Для визначення шкали між цими крайніми значеннями готують суміші з різним вмістом ізооктану і н-гептану. >
Принцип роботи ОКТАН-ІМ заснований на вимірюванні діелектричної проникності палива та подальшого визначення октанового числа за попередньо побудованою калібрувальною залежністю. Для побудови калібрувальних залежностей використовуються н-гептан та палива з відомим октановим числом, визначеним за допомогою моторної установки. Завдяки оригінальній конструкції датчика та вдосконаленому методу вимірювання діелектричної проникності ОКТАН-ІМ забезпечує відмінну збіжність результатів та довготривалу стабільність показань.
Палива від різних виробників, як правило, мають відхилення від типової калібрувальної залежності "діелектрична проникність − Тому виникає необхідність у побудові індивідуальних калібрувань, де як стандарти приймаються палива конкретного виробника, октанові числа яких попередньо визначаються на моторній установці. ОКТАН-ІМ дозволяє побудувати і зберегти в пам'яті приладу до 10 таких індивідуальних калібрувань.
Оскільки визначення октанового числа палива за допомогою вимірювання його діелектричної проникності є непрямим методом, що використовує попереднє калібрування по паливах, випробуваним на моторній установці, на його точно обмеження самого методу визначення октанових чисел за допомогою моторної установки, наведені в таблиці:
Октанове число | Нормативний | Збіжність | Відтворюваність |
за моторним методом | ГОСТ 511 | : 100.55pt; padding: 0cm 5.4pt"> ±1.6 од. | |
за методом дослідження | ГОСТ 8226 | ±0.5 од. | ±1.0 од. |
Термін "Сходимостьь" характеризує здатність моторної установки давати однакові (з 95 % довірчою ймовірністю) результати для одного зразка палива в серії послідовних вимірювань.
Термін "Відтворюваність" характеризує здатність різних моторних установок давати однакові (з 95% довірчою ймовірністю) результати для одного зразка палива.